פרפה פיסטוק

פרפה פיסטוק, נסו ותהנו

וידוי: אני ממש אוהבת את החגים. אני מקווה שאתם יושבים, כי ההתערטלות הנפשית רק החלה: אני מתה על פסח וראש השנה. לא רק בגלל התלושים לחג, למרות שגם. אני אוהבת את שגעת הניקיונות שמתלווה אליהם, את תחושת הרעננות וההתחלה החדשה שהם מביאים איתם, את הקנייה והקבלה של המתנות. שאלוהים יעזור לי – אני אפילו אוהבת את הארוחה עצמה.

כדי להכין פרפה, חייבים לשבור ביצים

אני אוהבת את השקט המיוחד של אחר הצהריים המוקדמים של ערב החג, אחרי ההכנות המטורפות ולפני שיוצאים לארוחה. את הבגדים המגוהצים. את השירים ברדיו. את המוספים המיוחדים שמפוזרים בכל הבית. את הפרחים, אלה שפורחים באגרטל שעל השולחן בסלון, ואלה שצובעים את העולם בחוץ.

הפיסטוק צריך להיות קלוי וטחון דק

ואת הבישולים. פסח מספק לבשלן החובב הזדמנות להתפרע עם רשימת קניות ששורת הסכום שלה הייתה משאירה אותו חיוור ומתנשף בימים כתיקונם, ומתכונים שמידת ההשקעה שהם דורשים לא מתאימים לאף זמן אחר בשנה. שלא לדבר על כמויות האוכל הלא הגיוניות שפשוט מצווה עלינו לחסל. זה חג, אחרי הכל.

רוצים להבטיח קצף יציב? הקפידו על קערה יבשה לחלוטין וביצים בטמפ' החדר

אבל רגע. אל תיתנו להקדמה הפומפוזית להרתיע אתכם. פרפה הפיסטוק המשגע שלכבודו נתכנסנו כאן היום, למרות מקדם הרושם הגבוה שלו כסוג של גלידה הום מייד, ולמרות שהוא טעים בטירוף – קל מאוד להכנה. גם רשימת המצרכים לא תותיר אתכם מרוששים.

פרפה הפיסטוק לפני הקירור

המתכון לפרפה נלקח מהספר "חגיגה ים תיכונית" של אבנר לסקין, שזה הזמן להשתפך עליו. גם על לסקין, וגם על הספר. בעולם שמוצף בספרי בישול גרועים ובינוניים, למצוא מקבץ מתכונים מעולה, שכל מרשם בו מצליח, זה מאוד לא טריוויאלי. המתכונים כתובים בצורה ברורה והגיונית, ואם עוקבים אחר ההוראות התוצאות מובטחות. מטיבי הלכת שביניכם אולי זוכרים שכבר פירסמתי כאן מתכונים שנלקחו מספר אחר של לסקין "לחמים ומאפים ביתיים" – גם הוא מומלץ בחום.

ובדרך למקפיא

את הפרפה צריך להכין יום קודם, ולשמור במקפיא. לסקין ממליץ להשתמש בתבנית סיליקון, ולפני ההגשה לחלץ את הפרפה ולפרוס אותו לפרוסות עבות. אם אין לכם תבנית סיליקון אפשר לרפד תבנית רגילה בניילון נצמד כדי להקל על הוצאת הקינוח. אני הכנתי כמות כפולה של פרפה, שמרתי אותו בקערת זכוכית גדולה, ולהגשה העברנו כדורים לצלחות אישיות. ועכשיו – למטבח.

פרפה פיסטוק

החומרים:

4 חלבונים

180 גרם אבקת סוכר

2 מכלים של שמנת מתוקה

200 גרם פיסטוק קלוי מרוסק דק

*2 כפיות רום (המשקה ולא תמצית לבישול)

מכינים:

1. שמים חלבונים בקערת המיקסר ומקציפים במהירות גבוהה. ברגע שנוצר קצף רך ומבריק, מוסיפים בהדרגה את אבקת הסוכר עד שכולה נספגת בחלבונים ונוצר קצף יציב.

2. מעבירים את הקצף לקערה אחרת, ומכניסים את השמנת לקערת המיקסר.

3. מקציפים את השמנת עד שנוצר קצף יציב אך לא קשה.

4. מעבירים את השמנת לקערה עם החלבונים, מוסיפים פיסטוק ורום* (לי לא היה רום, והשתמשתי בברנדי במקום), ובעזרת מרית מקפלים יחד לתערובת אחידה.

5. מעבירים את התערובת לתבנית (אינגליש קייק 25 ס"מ, או מנות אישיות, או קערה), ומכניסים למקפיא לשעתיים לפחות, ועד שבועיים לכל היותר.

בערך 10 דקות לפני שרוצים להגיש את הפרפה מוציאים אותו מהפריזר, ונותנים לו להתרכך. עם צורת הגשה אפשר להתפרע. לסקין מציע להפוך את התבנית על צלחת הגשה, לקלף בזהירות ניילון אם יש, לפרוס לפרוסות עבות ולפזר עליהן קצת פיסטוק מרוסק. אנחנו, כאמור, הגשנו כדורים של פרפה בקערות אישיות. כך או כך, שיהיה חג שמח!

זהו, פרפה הפיסטוק מוכן. בתאבון

פורסם בקטגוריה כללי, מתוק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות על פרפה פיסטוק

  1. פינגבאק: תבשיל עוף עם בטטות וקוסקוס | עד הפירור האחרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים