תבשיל עוף עם בטטות וקוסקוס

תבשיל עוף, בטטות וקוסקוס

עם כל הכבוד לארוחות בוקר וצהריים, ויש הרבה כבוד, אין על ארוחת ערב. משהו בזמן הזה של היום, שבו נכנסים הביתה, סוגרים את הדלת ומשאירים את כל הבלגן של העולם בחוץ, הוא לגמרי קסום. בעיקר אם יש לכם זמן לארגן ארוחת ערב כהלכתה. "כהלכתה" לא אומר שחייבים להתאבד על ארוחת שלוש מנות, עם יין וקינוח. למרות שאם יש לכם זמן להשקיע זה נחמד.

המצרכים לתבשיל. שום הוא לא חובה"כהלכתה" פירושו שאין צורך להשתגע מחד, ומאידך לא צריך לסיים את היום עם משהו מעציב, נניח פיתה עם חומוס שבולעים תוך כדי בהייה בחדשות. ולא שיש משהו רע בפיתה עם חומוס. פשוט בסוף של יום צריך משהו קצת יותר מזין ומנחם. רצוי משהו מבושל. משהו עם המון טעמים שמוגש בהרבה אהבה. משהו שאחרי שאתם עמלתם על הכנתו, מישהו אחר ינקה אחריכם. בכל זאת עבר עליכם יום ארוך והכל.

חותכים את חזה העוף לקוביות בגודל של בערך ס"מ על ס"מ

אני יודעת שבארץ בדרך כלל הקונספט המקובל לארוחת ערב הוא חביתה וסלט, והתותחים הכבדים נשמרים לצהריים. אבל אם גם אתם, כמוני, חוטפים משהו קטן במשרד בתור ארוחת בוקר, ואז מנשנשים סנדוויץ' או סלט על תקן ארוחת צהריים, כשיגיע הערב כבר תרצו משהו קצת יותר רציני וממלא מביצים מקושקשות וירקות חתוכים.

בשלב הזה כבר אמור להתפשט במטבח שלכם ריח מבטיח של ארוחת ערב

נניח, תבשיל ארומטי של עוף ובטטות על מצע קוסקוס, עם ניחוחות חמים של ג'ינג'ר וקינמון. הבעיה היחידה עם המתכון כאן, היא שיחסית למצב הצבירה שבו בדרך כלל מגיעים מהעבודה, הוא דורש קצת השקעה. מצד שני, כשעוצרים לחשוב על זה, לא מדובר בשום דבר סבוך שמצריך יותר מדי תפקודים מוחיים. ובכלל, גם אם החלטתם להסתפק שוב בסלט וחביתה, זה אומר לא מעט קיצוצים, טיגונים ובלגן.

מצרפים את הבטטות לחגיגהאת המתכון לקחתי בגדול מהאתר המצויין של הגברת מרתה סטיוארט. היא קוראת לכל העסק "נזיד עוף מרוקאי עם בטטות וקוסקוס". טיפה הוספתי למקור, טיפה גרעתי ממנו ובסופו של דבר הגעתי לגירסה שמובאת כאן, ואהובה אצלנו בבית מאוד. הכמויות יחסית גדולות, ומתאימות לארבעה אנשים רעבים. או לשניים שלוקחים למחרת את השאריות בקופסאות למשרד. הסתדרו השניים האלה. בכל מקרה, אם אתם דבקים בכמויות שמצויינות במתכון, כדאי להצטייד מראש במחבת או סיר גדולים, שיהיה לכם נוח.

קינמון מוסיף המון. אל תוותרו עליו בהכנת התבשילמלבד בטטות ודלעת, התבשיל הזה יקבל באהבה כל ירק כתום שתעלו על דעתכם – מגזר ועד דלורית. גם גרגירי חומוס יחמיאו לתבשיל מאוד. אני משתמשת באלה של סאנפרוסט, ומוסיפה אותם למחבת אחרי שהוספתי את ציר העוף. אגב, אם אתם לא מחזיקים ציר עוף בפריזר, זה הזמן לכפר על חטא. פשוט תכינו מרק עוף, סננו אותו, ושימרו את המרק לתיבול בקופסאות קטנות. כך תוכלו להיפרד מאבקת המרק לשלום, ותרוויחו המון טעם לבישולים שלכם. ועכשיו – למטבח.

תבשיל העוף ובטטות שלכם מוכן. יאללה לשולחן

תבשיל עוף עם בטטות וקוסקוס

צריך:

4 חזות עוף מנוקים וחתוכים לקוביות של ס"מ על ס"מ

בצל בינוני קצוץ דק

מקל קינמון קטן

כ-3 ס"מ של שורש ג'ינג'ר קלוף

שן שום מגוררת (לא חובה)

שתי בטטות בינוניות חתוכות לקוביות של ס"מ על ס"מ

3.5 כוסות של דלעת חתוכה לקוביות גדולות

2.5 כוסות ציר עוף, או 2.5 כוסות מים רותחים עם כף שטוחה של אבקת מרק. 3 כוסות אם אתם אוהבים הרבה רוטב

2 כפות מיץ לימון

3.5 כפות שמן זית לטיגון

מלח ופלפל גרוס טרי לתיבול

חופן כוסברה קצוצה לקישוט

קוסקוס

מכינים:

1. מעסים את קוביות העוף במלח (כפית מלח גס או חצי כפית מלח רגיל) ובפלפל הגרוס.

2. מטגנים את העוף בשתי כפות שמן זית עד שהוא מזהיב מכל צדדיו.

3. מעבירים את קוביות העוף לצלחת.

4. מוסיפים את כף שמן הזית הנותרת למחבת, ומטגנים את הבצל עם מקל הקינמון והג'ינג'ר תוך כדי ערבוב. מטגנים עד שהבצל מתחיל להזהיב והריחות של הג'ינג'ר והקינמון מתחילים לעלות. מוסיפים את שן השום המגוררת, מלח ופלפל.

5. מוסיפים למחבת את את הבטטה והדלעת, ומטגנים תוך כדי ערבוב עדין במשך כ-3-4 דקות.

6. מחזירים למחבת את קוביות העוף, יחד עם הנוזלים שהם הגירו לצלחת, מערבבים הכל, ומוסיפים את ציר העוף ואת מיץ הלימון.

7. מכסים את המחבת ומבשלים על אש בינונית/קטנה עד שהבטטות מתרככות (אבל לא מתפרקות).

8. בזמן שהבטטות מתבשלות, מכינים את הקוסקוס, לפי הוראות ההכנה שעל השקית. קוצצים דק חופן קטן של כוסברה.

9. כשהכל מוכן, שמים קוסקוס על הצלחת, ומעליו מפנקים בהרבה תבשיל עם טאצ' של כוסברה מלמעלה.  רק תזכרו לפני שאתם מגישים להוציא את מקל הקינמון ואצבע הג'ינג'ר מהתבשיל, שלא יהרס לכם כל הוייב של ארוחת הערב. וזהו בעצם. בתאבון.

תבשיל העוף והבטטות יושב לכם טוב בבטן ועכשיו אתם מחפשים קינוח? נסו פרפה פיסטוק או חיתוכיות פקאן.

פורסם בקטגוריה בישול, כללי, מלוח. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים