מאפינס בננות עם שוקולד צ'יפס ואגוזים

קצת מצחיק לאפות יומיים לפני שעוזבים את הבית לטיול מעבר לים (ניו זילנד – Here I come). מלבד כמה צנצנות שיושבות דרך קבע במקרר (חמאת בוטנים, צ'ילי מתוק, משהו לא מזוהה שעבר איתנו מהדירה הקודמת) המקרר כבר די ריק, ואפילו קנייה של קרטון חלב נראית כמו התחייבות לפרק זמן ארוך מדי.

אבל מצד שני במגירה של הפירות יושבת חבורת בננות שידעו ימים יפים יותר, וממש לא מתחשק לזרוק אותן לפח. גם ככה זיכרה של הכרובית שהייתי בטוחה שתהפוך לאנטיפסטי, ובסוף סיימה את חייה באשפה, עוד רודף אותי. יכול להיות שזה עוד אחד מסממני הזיקנה, כמו החיבה לסודה ולדגים כבושים, ואולי זו סתם בגרות נפשית, אבל המהירות שבה אוכל טוב הופך לזבל מעצבנת אותי.

וכך, מצויידת באידיאולוגיית צנע, נחישות ורגישות, תרתי את הרשת בחיפוש אחר מרשם למאפינס בננות שישלב גם את השמנת החמוצה שהזדקנה לה במקרר. המתכון של לורנה, שממנו נלקחו המאפים שלכבודם נתכנסנו כאן היום, הזכיר לי כמה כיף לאפות מאפינס. ההכנה סופר קלילה, האופציות לגיוון אינסופיות והסיפוק כמעט מיידי. מערבבים קצת, אופים קצת והופ – יש משהו טעים ליד הקפה, לכם, או למי שעובדים איתכם במשרד (כי המאפינס האלה לא ישרדו את השבועיים שלנו בחו"ל).

כמה קטנות לפני שמתחילים: שימוש בעטרות נייר יהפוך את ניקוי התבנית לקל יותר ויחסוך לכם את הקלוריות שיתווספו למאפינס אם לא תשמשו בעטרות הנייר ותשמנו את השקעים בחמאה. לגבי התוספות: למתכון המקורי הוספתי חצי כוס שוקולד מריר קצוץ גס (70 גרם). אתם מוזמנים להגדיל את הכמות למשהו כמו 100 גרם אם אתם ג'אנקים של שוקולד. במתכון המקורי נעשה שימוש ב-¾ כוס סוכר חום וב-¾ כוס סוכר לבן. כאן הסתפקתי ב-¾ כוס סוכר חום בלבד. ואחרון חביב – אם אתם מעדיפים, אפשר לאפות את התערובת בתבנית אינגליש קייק, אבל קחו בחשבון שאז זמן האפייה ארוך יותר.

מאפינס בננות עם שוקולד צ'יפס ואגוזים

ל-12 עד 15 מאפינס צריך:

2 כוסות קמח רגיל (לא תופח)

1/2 כפית שטוחה מלח

1/2 כפית סודה לשתיה

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית שטוחה של קינמון

½ כוס שמן צמחי (קנולה, חמניות – לא שמן זית)

¾ כוס סוכר חום בהיר (דמררה)

1 כפית תמצית וניל איכותית

3 בננות גדולות בשלות מאוד ומעוכות היטב

200 גרם שמנת חמוצה

2 ביצים גדולות

חצי כוס שוקולד צ'יפס, או שוקולד מריר רגיל קצוץ גס

חצי כוס אגוזי מלך קצוצים גס

מכינים:

  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. מסדרים את עטרות הנייר בתבנית השקעים. אם לא משתמשים בעטרות נייר, משמנים היטב את השקעים בחמאה מומסת.
  2. בקערה בינונית מערבבים יחד את הקמח, המלח, אבקת האפייה, הסודה לשתיה והקינמון.
  3. בקערה גדולה מערבבים היטב את השמן והסוכר. מוסיפים לקערה את הבננות המעוכות, תמצית הוניל, הביצים והשמנת החמוצה, ומערבבים היטב.
  4. מוסיפים לקערה הגדולה את תערובת הקמח ואבקות האפייה, ובוחשים – רק עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את האגוזים הקצוצים ואת השוקולד ונותנים עוד 2 ערבובים. (התערובת שתתקבל נוזלית יחסית, זה בסדר).
  5. מזלפים 2 כפות מהתערובת לתוך כל שקע של התבנית. (יתכן שתישאר לכם תערובת. שימרו אותה במקרר עד שהנגלה הראשונה יוצאת מהתנור, ואפו אותה בהמשך).
  6. אופים את המאפינס כרבע שעה, או עד שהם משחימים. כדי לוודא שהם אפויים היטב, נועצים קיסם במרכזו של אחד מהם. אם הקיסם יוצא יבש – המאפים מוכנים. מקררים את המאפינס בתבנית ושומרים בקופסא אטומה.

<a href="https://plus.google.com/117133191423823795040?rel=author">Google</a>

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מתוק, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות על מאפינס בננות עם שוקולד צ'יפס ואגוזים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים