מתכון לפיצה

להוציא אירוח חינמי במול ים, ארוחת שאריות היא הארוחה המושלמת מבחינתי. לא יודעת אם מדובר ברגשות אשם על כמויות האוכל האדירות שאנחנו זורקים לפח מדי שבוע, או שמא אלה סממנים של דור שלישי לשואה שנותנים בי אותותיהם (שהם גם סוג של רגשות אשם – ברוכים הבאים לקיום הפולני) – כך או כך, ארוחת שאריות מוצלחת, שמנצלת זנבות של כל מיני פרודוקטים עושה לי טוב על הלב.

ופיצה, גבירותי ורבותי, היא ארוחת השאריות האידיאלית. כל מה שיש לכם במקרר יכול להתלבש עליה טוב. גבינות קשות שאוטוטו עובר זמנן, נקניקים שכבר לא ממש מתחשק עליהם, עגבניות שהתרככו, רוטב בולונז שנמאס ממנו בצורתו הטבעית, עלים ירוקים שאולי ידעו ימים קצת יפים יותר, חצי קופסת טונה שנשארה פתוחה מהסלט של אתמול כמה חתיכות אנטיפסטי שמחכות לגואל, שני זיתים שתופסים קופסא שלמה  – הרשימה אינסופית.

הפיצה המושלמת היא כזאת שמכינים לבד מהתחלה ועד הסוף. אל תתנו להתעסקות עם הבצק להרתיע אתכם. למרות התדמית המרדנית של השמרים, בצק פיצה הוא אחד הבצקים הקלים להכנה. כל מה שהוא צריך זה לישה ארוכה (של עשר דקות) מנוחה קצרה בצד – והוא מוכן לאקשן. עדיף ללוש את הבצק מכנית (קיטשן אייד, מעבד מזון), אבל אם אין לכם מכונה שתעשה את העבודה הקשה, גייסו בני משפחה, חברים, ילדים או שכנים – ותתחלקו בזמן הלישה.

ואם כבר בילדים עסקינן – הכנת פיצה היא אחלה דרך להעביר איתם זמן במטבח. ללוש את הבצק בידיים מעייף לפחות כמו לרוץ בגינה, הבצק כמעט ולא צריך זמן לתפוח כך שאין בעיות של סבלנות, ההכנה של הרוטב כוללת מעיכת עגבניות בידיים, והקישוט של הפיצה יוציא מהם מיצים קריאטיביים לא פחות מכל שעת יצירה בקניון.

את המתכון לבצק פרסמתי בעבר, והוא נלקח מהספר המצויין "ששת מאפים" של הוצאת על השולחן. את ההשראה לרוטב לקחתי מהסרטון הזה ומרועי, שהוא מלך מלכי הרטבים העולמי. וזהו – למטבח.

מתכון לפיצה

לבצק צריך:

3.5 כוסות (500 גרם) קמח (עדיף קמח לחם)

1/2 שקית (25 גרם) שמרית, או 8 גרם שמרים יבשים

כוס ורבע (300 מ"ל) מים פושרים

1 כף דבש

כפית וחצי מלח

לרוטב צריך:

4 כפות שמן זית

עלים משלושה ענפים של אורגנו טרי

2 שיני שום

1 פלפל צ'ילי מיובש

כפית אורגנו מיובש

חצי כפית מלח ים אטלנטי/ רבע כפית מלח רגיל

קופסא קטנה (400 ג') של עגבניות משומרות ומקולפות, עם הנוזלים.

פלפל שחור גרוס טרי

רבע כפית סוכר חום

כפית קטשופ

כמה טיפות טבסקו

כף חלב

עוד תצטרכו: 200 גרם גבינה צהובה מגוררת ותוספות כיד הדמיון הטובה עליכם

מכינים:

1. מתחילים מהבצק: שמים קמח בקערת מיקסר עם וו לישה, ומערבבים לתוכו את השמרים. מוסיפים מים ודבש ומעבדים עד לקבלת בצק. מוסיפים מלח ומעבדים עוד 10 דקות, עד לקבלת בצק חלק ומבריק, הנפרד מדפנות הקערה ונדבק מעט לתחתיתה. מכסים את הבצק, ומניחים בצד.

2. בינתיים מכינים את הרוטב: קוצצים דק את עלי האורגנו הטרי. כותשים את שיני השום. שופכים את העגבניות מהקופסה, עם הנוזלים, לקערה ומועכים את העגבניות עם הידיים (עד שיש עדיין פיסות קטנות של עגבניות, אבל רובן מעוכות).

3. מניחים סיר בינוני על אש בינונית-נמוכה. מחממים 4 כפות שמן זית, מוסיפים את האורגנו הטרי והמיובש, השום, פלפל הצ'ילי והמלח – ומטגנים קלות תוך כדי ערבוב, עד שעולה ריח נעים מהמחבת (לא משחימים את השום). מוסיפים את העגבניות המעוכות עם הנוזלים ומגבירים את האש לאש בינונית. מוסיפים את הפלפל השחור, כמה טיפות של טבסקו, סוכר חום, כף חלב – מערבבים, ומבשלים על אש נמוכה כ-20 דקות, עד שהרוטב מצטמצם.

4. בזמן שהרוטב מצטצמם, מחממים תנור לחום של 250 מעלות. אם יש לכם אבן אפייה, הכניסו אותה לתחתית התנור, והניחו לה להתחמם במשך כ-30 דקות לפני האפייה.

5. מעצבים ואופים: מחלקים את הבצק לשני חלקים. על משטח מקומח קלות, מרדדים כל חלק לעובי של כ-1/2 ס"מ, ומניחים על נייר אפיה.

6. מורחים כל עיגול בצק במחצית מכמות רוטב העגבניות. מפזרים מעל גבינה ואז מתפרעים, כיד הדמיון הטובה עליכם והשאריות הזמינות במקרר. אנחנו אפינו את הפיצות עם פרוסות דקות של עגבניות, בצל סגול, גבינת ברי ובשר כבוש. אופים את הפיצות כ-10 דקות, עד שהבצק מזהיב והגבינה מבעבעת.

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מלוח, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מתכון לפיצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים