גולאש לעניים

אז איך היה בניו זילנד? מהמם, תודה ששאלתם. ירוק כמו באגדות, מים כמו בחלומות הכי רטובים של מקורות, כבשים כמו בקלישאות שמספרים לכם על ניו זילנד. תפזרו על כל זה מלמעלה אנשים רגועים ונחמדים, נופים שהיו ממיסים את ליבה של קרואלה דוויל ויקבים שמשמחים לבב אנוש מאופק עד אופק –  וקיבלתם גן עדן במרחק 30 שעות טיסה (פלוס מינוס).

רק האוכל, אעפס, היה לא משהו רוב הזמן. אבל על הסוגיה הזו ארחיב בפוסט נפרד שיוקדש להמלצות מניו זילנד (להלן: גן עדן). הפעם נתמקד בגולאש הנחמד שמתועד כאן, אותו הינדסנו לנו בדירה ששכרנו מחוץ לקווינסטאון לכמה ימים. שם, כשבערב הטמפרטורה צנחה ל-5 מעלות, קערה מחממת של גולאש באה בול. בארץ הקודש לעומת זאת, בה חום יולי-אוגוסט ששורר גם בנובמבר-דצמבר, גולאש קצת פחות רלוונטי ברוב ימות השנה, אבל דווקא עכשיו כדאי להתמהר ולהתפנק על קערה – לפני שיתחמם.

מלבד הסגולות המחממות, התבשיל מושלם בימים אלה של מיתון משתק ויוקר מחייה חונק, כי הוא, כאמור בכותרת, גולאש לעניים. ובתור שכזה, הוא אינו מכיל בשר משובח אלא קבנוס. כן, קראתם נכון. הקבנוס על טעמיו המרוכזים מככב, ומעניק את הנחמה שבמנה מבושלת בשרית, במחיר שווה לכל כיס – ובלי להתפשר על הטעם. אגב, אם יש לכם חתיכת בשר שאתם רוצים לצרף לחגיגה אל תהססו. כמו שאפשר לראות בתמונות, אנחנו הוספנו שני סטייקים נמוכים ונאים במיוחד לסיר, וקשה לומר שהצטערנו.

גולאש לעניים (4 מנות נדיבות)

צריך:

סיר גדול שיכיל את התבשיל בנוחות

4 שיני שום קלופות ופרוסות דק

350-400 גרם קבנוס (6 יחידות של זוגלובק), חתוך לפרוסות

2 בצלים בינוניים חתוכים לקוביות בינוניות

5 תפוחי אדמה בינוניים, קלופים שטופים וחתוכים לקוביות של 2 ס"מ על 2 ס"מ

חצי כוס שרי/יין אדום

2 כפות שמן זית

כוס ציר עוף (אם אין, תמירו בכוס מים)

5 כוסות מים

3.5 כפות פפריקה מתוקה

טבסקו

מלח

פלפל שחור גרוס טרי

מכינים:

  1. על אש גבוהה בינונית, מטגנים את הקבנוס בשמן הזית. מטגנים עד שהקבנוס משחים ונראה קריספי. מקפידים לערבב מפעם לפעם.
  2. מוסיפים לסיר את הבצל וממשיכים לטגן ולערבב, עד שהבצל מתחיל להזהיב. מוסיפים את שיני השום הפרוסות. מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס טרי לפי הטעם. מערבבים.
  3. מוסיפים את הפפריקה, מערבבים היטב, עד שכל המרכיבים עטופים בתיבול. מוסיפים מעט שרי, ומבשלים תוך כדי ערבוב. כאשר השרי מתקרמל, מגרדים את תחתית הסיר, מוסיפים עוד קצת שרי וממתינים שיתקרמל. מגרדים את הסיר ומוסיפים את שארית השרי.
  4. מוסיפים לסיר את קוביות תפוחי האדמה ומקטינים את האש. מערבבים היטב, עד שתפוחי האדמה נצבעים בפפריקה, ומוסיפים את ציר העוף והמים. מכסים את הסיר, ומגבירים את האש. מבשלים עד שהתבשיל רותח.
  5. מעבירים את הסיר המכוסה לאש קטנה ומבשלים שעה. אחרי שעה מסירים את המכסה, ומבשלים עוד 20 דקות על אש קטנה. מגישים חם, עם לחם לבן טרי ליד.
פורסם בקטגוריה בישול, חו"ל, כללי, מלוח, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות על גולאש לעניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים