מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס

עוגיות שוקולד צ'יפס

לא יודעת מה איתכם, אבל השקט שלי מתחבא בבית. ואם להיות יותר ספציפיים הוא גר במטבח. לבשל או לאפות משהו, גם אם קטן ופשוט, שעושה טעים בבטן וטוב על הלב משמח אותי יותר משמנומס להודות. אפילו כשאין זמן להתעסק עם אוכל, וכשמבחינת לו"ז באמת עדיף היה להסתפק בחביתה – אני לא מתאפקת וגונבת מדי פעם כמה דקות של התעסקות קולינרית.

הבצק לעוגיות השוקולד צ'יפס

עד כאן הכל טוב ויפה. הבעיה היא שבגלל שזמן אין, אבל לחץ יש בשפע, אני רוצה לתקתק את ההתעסקות במטבח כמה שיותר מהר. וכך קורה שבזריזות, אך ביעילות ויסודיות, אני מטנפת רדיוס מכובד מסביבי. המוני כלים מיותרים נערמים על השיש, מריחות של שוקולד על הארון מוכיחות שאפיתי, טביעות אצבע שמנוניות על דלת המקרר מספרות ששכחתי להוציא את הביצים, וחתיכת בצק סוררת שהגיעה לרצפה בדרך פלא, היא עדה אילמת לסערה שהתחוללה במקום עד שהעוגיות נכנסו לתנור.

כמעט עוגיה

אבל אז ריח נעים של אפיה מתפשט לו בבית, השוקולד וטביעות האצבע השמנוניות מנוגבים, הכלים מתייבשים, ותחושת סיפוק שלוה מתיישבת על העולם. ומתפוגגת באחת כשאני מגלה, לחרדתי, שהעוגיות שבתמונה במתכון היו שמנמנות, חיוורות ונחמדות, הופכות במציאות לפנקייקים שטוחים. בצר לי, וכדי לנסות לתקן קצת את הנזק, אפיתי את העוגיות עד שהשחימו מאוד, וכך התקבלו עוגיות שונות לגמרי ממה שהיו אמורות לצאת לפי המתכון המקורי, אבל מוצלחות בדרכן שלהן.

עוגיות השוקולד צ'יפס מוכנות

את המתכון מצאתי באתר היפיפה My baking addiction. מה ששבה את לבי היה השימוש בחמאה מלוחה, ובמעט מלח ים אטלנטי בבצק. שילוב הטעמים המתוק-מריר-טיפה מלוח, מניב עוגיות שיקסמו למי מביניכם שלא אוהבים את המתוק שלהם מאוד מתוק, והתוצאה הסופית מזכירה את העוגיות המיתולוגיות של קוקי מן. ורק עוד כמה קטנות לפני שמתחילים: 1. אם אין לכם מלח ים אטלנטי עדיף לוותר על תוספת המלח, ולהסתפק במליחות שבחמאה. 2. אל תתפשרו על שוקולד מריר פחות ממשובח. זה לגמרי עושה את כל הטעם של העוגיות. 3. אפו את העוגיות היטב. הכמות הגדולה של החמאה גורמת להן להיות מאוד רכות, כך שהן צריכות את הזמן שלהן בתנור כדי להתייבש. 4. העוגיות מתקבלות גדולות, אם אתם רוצים להקטין אותן, צרו את העוגיות מכפית של בצק במקום חצי כף. וזהו – למטבח.

עוגיות שוקולד צ'יפס

צריך:

200 גרם חמאה מלוחה ועוד 25 גרם חמאה רגילה – בטמפרטורת החדר

½ כוס סוכר לבן

½1 כוסות דחוסות של סוכר חום כהה

2 ביצים

2 כפיות תמצית וניל מאיכות טובה

¾2 כוסות קמח רגיל (לא תופח)

½1 כפיות אבקת אפיה

1 כפית סודה לשתיה

¾ כפית מלח ים (לא חובה)

¼2 כוסות שוקולד צ'יפס מריר מאיכות טובה

מכינים:

1. מחממים תנור ל-180 מעלות, ומרפדים 2 תבניות בנייר אפיה.

2. חותכים את החמאה לקוביות. מניחים את קוביות החמאה בקערת המיקסר עם הסוכר החום והלבן, ומקציפים במהירות בינונית גבוהה במשך 3 דקות, עד שהתערובת בהירה ואוורירית. מוסיפים את הביצים, אחת אחת, ואז את תמצית הוניל. ממשיכים לערבב 2 דקות נוספות.

3. מנמיכים את מהירות המיקסר למהירות בינונית איטית, ומוסיפים את הקמח, הסודה לשתיה, אבקת האפיה והמלח. כשהתערובת אחידה מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים עד שהם מפוזרים באופן אחיד בבצק.

4. בעזרת שתי כפות, מניחים תלוליות קטנות של בצק (כחצי כף בכל פעם) במרחקים של כ-5 ס"מ זו מזו. אופים במשך כ-20 דקות, עד שהעוגיות משחימות היטב – לא רק בצדדים. מוציאים את העוגיות מהתנור ומניחים להן להתקרר בתבנית במשך 2 דקות, אז מחליקים אותן לרשת ומניחים להן להתקרר לחלוטין. שומרים את העוגיות בצנצנת אטומה.

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מתוק, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים