לחם בננות ב-10 דקות

ארוחת בוקר מאוזנת? זה לחלשים. אנשים אמיתיים צריכים סוכר על הבוקר. באמת, קראתי פעם מחקר שהתפרסם בעניין איפשהו ברשת, מה שבטוח עושה את זה נכון. בימים כתיקונם אני מסתפקת בעוגיה קטנה ליד הקפה של הבוקר, וכך כולם יוצאים נשכרים: המוח שמשווע למשהו מתוק, ורגשות האשם שמשוועים לתפריט של 1200 קלוריות ביום (אבל נאלצים להתמודד עם תפריט של מתאגרף).

בימים שלא כתיקונם, ימים שבהם לא קמים בבוקר עם שיר חדש בלב אלא מתגלגלים מהמיטה עם קללות מאוד לא הולמות על השפתיים, רודפים אחרי האוטובוס ומפספסים אותו, מזיעים מהרגע שיוצאים מהמקלחת ועד הרגע שחוזרים אליה – בימים כאלה אני מפרגנת לי משהו קצת יותר רציני לארוחת בוקר. בכל זאת, אתם יודעים כמה מיליוני קלוריות שורפים כשרצים אחרי האוטובוס בנעליים לא נוחות ב-90 מעלות חום ו-9000 אחוזי לחות?

לחם הבננה שלכבודו נתכנסו כאן היום הוא המלווה המושלם לקפה של בקרים כאלה. טוב נו, לחם בננה, קפה ומזגן. בתכלס לא באמת מדובר בלחם, אלא בעוגת בננות, אבל לחם בננות נשמע כל כך הרבה יותר כפרי ומפתה, וחוץ מזה, ככה קראו לו בפוסט שבו מצאתי את המתכון, אז זרמתי עם הכותרת ודי. לזכותו של הלחם יאמר שהוא קל מאוד להכנה, ובניגוד לעוגה מכיל מעט מאוד חמאה, והוא פשוט טעים – גם כשהוא חמים וגם כשהוא בטמפרטורת החדר. צריכים עוד תירוץ לאפות בחום הנורא הזה? לחם הבננה ישמר היטב בקופסא אטומה במקרר עד שבוע ימים, והוא יכול להיות הפיתרון המושלם לכל הבננות שאוטוטו צריכות ללכת לפח. עכשיו כשהשתכנעתם – יאללה, למטבח.

מתכון ללחם בננות:

צריך:

תבנית אינגליש קייק משומנת

60 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

2 ביצים

3 בננות בשלות מאוד

2/3 כוס סוכר

1 כפית תמצית וניל איכותית

⅓1 כוס קמח רגיל (לא תופח)

3/4 כפית מלח

1/2 כפית סודה לשתיה

1/4 כפית אבקת אפיה

1/2 כפית קינמון

כוס אגוזים (השתמשתי בתערובת של אגוזי מלך ואגוזי פקאן לא מסוכרים)

מכינים:

1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. קוצצים גס את האגוזים ומניחים בצד. חותכים את הבננות לחתיכות גסות. מניחים את הבננות, החמאה, הסוכר, הביצים ותמצית הוניל בקערת הבלנדר עם וו הגיטרה, ומעבדים במשך כ-3 דקות (הבננות ימעכו, וזאת המטרה). אם אין לכם בלנדר: מועכים את הבננות היטב עם מועך תפוחי אדמה, מוסיפים ביצים, חמאה וסוכר, ומערבבים היטב יחד במטרפה או במזלג.

3. בקערה אחרת מערבבים את הקמח, המלח, הסודה לשתייה, אבקת האפייה והקינמון. מוסיפים לקערה עם הבננות ומעבדים רק עד שהחומרים היבשים נבלעים בתערובת. מוסיפים את האגוזים ובוחשים עוד פעם אחת לפיזור אחיד.

4. מעבירים את התערובת לתבנית המשומנת, והופ לתנור – ל-40 דקות (או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש). מניחים ללחם להצטנן מעט לפני שפורסים אותו. בתאבון!

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מתוק, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

10 תגובות על לחם בננות ב-10 דקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים