חזה עוף ברוטב בוטנים

חזה עוף ברוטב חמאת בוטנים על אורז לבן. פשוט טעיםאיזה כיף זה שמדי פעם יש דברים שהולכים בקלות. הרי בישול יכול להיות מתסכל ממש כמו שהוא יכול להיות מספק. מספיק שמתכון שנראה מבטיח על הנייר (או על המסך) מתפקשש אפילו קלות, ומצב הרוח שלי ישר הופך לעצבני-עד-תוקפני, עד בואו נפציץ את איראן ונלך לריב עם השכנה ממול.

אל תתקצמנו עם הבצל ירוק. הוא לא סתם קישוט, הוא מוסיף המון טעם למנהאבל פעם בכמה זמן, מתגלגל למטבח מתכון מקסים, שאם הוא היה בחור כנראה שהיינו מתחתנים. הכל פשוט זורם. את עוקבת אחר ההוראות, הוא גומל לך בשלבי הכנה פשוטים. את מוסיפה משהו משלך למרכיבים המקוריים, הוא מקבל את הספין באהבה. והתבשיל הסופי? הרמוניה, זיקוקי דינור ובמקרה הספציפי הזה גם בוטנים. תענוג.

פלפל צ'ילי מיובש

החיסרון היחידי של האהבה החדשה שלנו, היא העובדה שהמתכון מחייב להחזיק צנצנת של חמאת בוטנים בבית. אבל ככה זה בחיים, אין טוב בלי רע. חוץ מהמינוס הקטן הזה, מדובר במציאת החודש מבחינתנו – ולראיה, אכלנו חזה עוף ברוטב בוטנים 4 פעמים בפחות משבוע – וזה עדיין טעים! את המתכון המקורי מצאנו ב-allrecipes.com וכאמור לעיל, שיפצרנו מעט. אנחנו אוכלים את העוף על אורז לבן (לפי חישוב של כוס אורז לא מבושלת ל-2 אנשים רעבים), אבל אפשר גם עם נודלס.

חזה עוף ברוטב חמאת בוטנים - מוכן!

חזה עוף ברוטב חמאת בוטנים

ל-2 מנות נדיבות צריך:

500 גרם חזה עוף

1 בצל לבן

 

חצי כוס ציר עוף אמיתי, או חצי כוס מים רותחים עם חצי כפית אבקת מרק עוף

½1 כפות ג'ינג'ר טרי כתוש

3 שיני שום כתושות

3 כפות רוטב סויה

3 כפות חמאת בוטנים

 

 

½ כפית דבש

2 כפות צ'ילי מתוק

1 פלפל צ'ילי מיובש (לא חובה)

4 טיפות שמן שומשום (לא חובה)

כף שמן רגיל

מלפפון טרי

בצל ירוק

מעט בוטנים מומלחים לקישוט

מכינים:

1. חותכים את חזה העוף לקוביות של 2 על 2. חוצים את הבצל ופורסים כל חצי לפרוסות דקות. מחממים את השמן הרגיל ושמן השומשום במחבת גדולה. כשהשמן מתחמם מוסיפים את קוביות חזה העוף, ומטגנים, תוך כדי ערבוב, על אש גבוהה-בינונית עד להשחמה קלה. מוסיפים את הבצל ופלפל הצ'ילי, ומטגנים על להבה בינונית עד שהבצל משחים.

2. בזמן שהבצל והעוף משחימים מערבבים בסיר קטן, על אש בינונית-נמוכה, את ציר העוף, הסויה, חמאת הבוטנים, הדבש, הצ'ילי המתוק, הג'ינג'ר והשום. כשהתערובת מסמיכה מורידים מהאש, ושופכים את הרוטב על קוביות העוף והבצל במחבת. מערבבים היטב ומורידים מהאש.

3. מגישים על מצע אורז לבן, ומקשטים בפרוסות דקות של מלפפון טרי ובצל ירוק קצוץ. אם רוצים אפשר להוסיף גם מעט בוטנים קצוצים. על הירוקים לא כדאי לוותר, הם מוסיפים למנה רעננות ושוברים את הכבדות של הרוטב. בתאבון!

פורסם בקטגוריה בישול, כללי, מלוח, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות על חזה עוף ברוטב בוטנים

  1. פינגבאק: משתמש אנונימי (לא מזוהה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים