מתכון לחמאת בוטנים ביתית

בוטנים, דבש, שמן וקצת מלח: כל המצרכים בדרך לחמאת בוטנים ביתית

בשבועיים האחרונים גיליתי, לתדמהתי, שיש אנשים שלא אוהבים חמאת בוטנים. זה מזעזע כמעט כמו אנשים שלא אוהבים חתולים, או כאלה שחושבים ש"הסמויה" היא לא סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר אי פעם. בעולם אידיאלי, חברים, כולנו היינו אוכלים כריכי חמאת בוטנים, תוך כדי ליטוף החתול החביב עלינו וצפייה ב"סמויה".

הפרדת הקליפה מהבוטנים יכולה לקחת קצת זמן, אבל שווה את התוצאה הסופית

אבל, כידוע (ולמרבה הצער), אנחנו לא חיים בטוב שבכל העולמות האפשריים, ולראיה הפיסקה לעיל, העובדה שלא כולנו נראים כמו בר רפאלי/בראד פיט והמלחמה המתקרבת עם איראן. כן, אני יודעת, כל חוסר השלמות הזה נורא מתסכל, מצד אחד. מצד שני – זה לא שיש משהו שאנחנו יכולים לעשות עם אף אחד מהסעיפים האחרונים. ולכן כדאי, ואף רצוי, לאמץ באהבה את ההנאות הקטנות של החיים.

חמאת הבוטנים בבלנדר. תנו לה את הזמן

למשל, להתענג על המראה של שיירת ילדים מתוקה שעושה דרכה לכיתה א' ולשמוח, מכל הלב, שאף אחד מהם לא שלכם. למשל, לומר "תנו לי לעזור" בבית של חברים, כשאתם יודעים שאין מצב שיתנו לכם להרים אפילו כפית. למשל, לספר לכל העולם איך אתם חיים אך ורק ממלפפונים ומים ואז להתגנב למטבח ולאכול פרוסה עבה של לחם לבן טרי, שמרוחה בחמאת בוטנים טרייה לא פחות. כי זה לא משנה לאן תסתכלו, תמיד יש חצי כוס מלאה. או במקרה שלנו, חצי צנצנת, כי אנחנו נותנים עבודה די מרשימה על חמאת הבוטנים עד כה.

ומהתיאוריה לביזנס: מדובר במתכון מאוד פשוט, שלקחנו מ-Food network. אם יש לכם בבית מעבד מזון – ניצחתם, אתם יכולים להכין את החמאה תוך דקות. אם, כמונו, יש לכם רק בלנדר, מדובר במלאכה קצת יותר ארוכה, כי עד שהבוטנים עושים טובה ונטחנים הבלנדר מתחמם מאוד, וצריך לתת למנוע להתקרר (אנחנו נתנו לו כמה דקות מנוחה בפריזר). אבל אל תוותרו! קחו את הזמן ותפרגנו לעצמכם חמאת בוטנים ביתית. ככה גם תרגישו מרתה סטיוארט וגם תוכלו להכין חזה עוף ברוטב בוטנים כמו זה שבפוסט מלפני שבועיים. בתיאבון.

חמאת בוטנים ביתית

צריך:

500 גרם בוטנים קלויים, לא מומלחים (עדיף קלופים)

כפית שטוחה של מלח רגיל

כף וחצי דבש

כף וחצי שמן צמחי (בוטנים/קנולה/חמניות – רק לא שמן זית או אבוקדו)

מכינים:

  1. פורסים מגבת על השיש, מניחים את הבוטנים במרכז, ועוטפים אותם היטב. מעסים את הבוטנים עד שרוב הקליפות יורדות (זה לוקח כמה דקות). פותחים את המגבת ומסירים קליפות עקשניות ידנית.
  2. במעבד מזון: מניחים את הבוטנים, המלח והדבש בקערת מעבד המזון, ומעבדים כדקה. מנקים את דפנות הקערה עם לקקן, וממשיכים לעבד תוך כדי טפטוף איטי של השמן. כשהתערובת חלקה (בערך אחרי 2 דקות) עוצרים את המעבד, ומעבירים את החמאה לצנצנת.
  3. בבלנדר: מניחים את הבוטנים, המלח והדבש בבלנדר, ומעבדים בפולסים קצרים, עד שהבוטנים נשברים והשמנים הטבעיים שלהם מתחילים לצאת אל תוך העיסה. מדי פעם עוצרים את פעולת הבלנדר, ומנקים את הדפנות עם לקקן.
  4. כשהעיסה הופכת יותר אחידה ודלילה, מעבירים את הבלנדר מפולסים לערבול רציף, ומזלפים את השמן פנימה לאט לאט, בטפטופים, עד שכולו נטמע בעיסת הבוטנים. ממשיכים לעבד עוד כשתי דקות, ומעבירים את חמאת הבוטנים לצנצנת נקייה. החמאה תשמר במקרר עד חודשיים.
פורסם בקטגוריה כללי, מלוח, מתוק, קליל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

13 תגובות על מתכון לחמאת בוטנים ביתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים