חיתוכיות פקאן

חיתוכיות פקאן

בתור ילדה לא הערצתי אף אחד. הקונספט של להשתגע, לבכות ולמרוט שיער בריא מהראש כשאליל הנוער התורן מופיע על המסך, פשוט דילג עלי איכשהו. (עכשיו, בגלל שכתבתי "אליל נוער" אתם בטח משערכים את הגיל שלי למשהו שנע בין מבוגרת לזקנה טיכו, אבל אני סתם בת 30).

חשוב לדקור את הבצק לפני שהוא נכנס לתנור

אם להיות לגמרי כנה, ההצהרה דלעיל לא לגמרי נכונה. היו ימים רחוקים בהם רציתי להתחתן עם לימאהל מקג'גוגו. מצד שני, אופציה ב' לחופה היה פאבלו, כלב התחש של השכנים והייתי אז בת שלוש. ככה שהאפיזודה הזו לא ממש נחשבת להערצה, יותר לילדותיות מקסימה. או רפות שכל. מה שאתם בוחרים.

תיזהרו כשאתם מטפלים בקרמל - הוא עושה כוויות רציניות

בכל מקרה, בשלבים התפתחותיים מאוחרים יותר, כשכל הבנות ריירו על קליפים של טייק דאת' או ארבו לאורן ברזילי מתחת לבית, אני הייתי בצופים. או הכנתי שיעורים. כך או אחרת, יצא שפיספסתי את הסצינה הזו לחלוטין. אך אל דאגה. מסתבר שלעולם לא מאוחר כדי לשחזר שלבים אינפנטיליים שהוחמצו בעבר.

הפקאנים המקורמלים

מה שכן, עם השנים הטעמים משתנים. בחורה שמגיעה לגיל בו היא מרגישה בנוח לכתוב "אליל נוער" לא יכולה פתאום לייבב אל מול קליפ של ג'סטין ביבר. צריך משהו עם קצת יותר עומק, נשמה, שאר רוח, חזון. ומתכונים. היום אני מעריצה של מרתה סטיוארט וג'יימי, המלך, אוליבר. אני יכולה להעביר שעות באתר שלה, וימים על הספה מול תוכניות שלו. אם יצא שפיספסתם אחד מהשניים, תעשו לעצמכם טובה, ותתחילו להשלים פערים. חובה בכל בית.

חותכים רק אחרי שהמאפה התקרר

את המתכון לחיתוכיות הפקאן מצאתי בעוד שיטוט באתר של מרתה, וכרגיל הוא היה בהיר, נהיר ונוח לשימוש. רק כמה קטנות לפני שמתחילים:

המתכון מבקש סירופ תירס בהיר. לי לא היה והשתמשתי במקום בדבש. קחו בחשבון שהדבש מעניק לחיתוכיות מהטעמים שלו. כמו כן, הוא מתוק יותר מסירופ התירס, ולכן כדאי להפחית מהכמות שלו, או מהכמות של הסוכר החום. עוד רעיונות לתחליפים זמינים לסירופ תירס תמצאו בקישור הזה.

מרתה השתמשה בתבנית  מרובעת של 9 אינץ' (שזה בערך 23 ס"מ), וקיבלה 24 חיתוכיות. אני השתמשתי בתבנית מרובעת של 20 ס"מ וקיבלתי 16 חיתוכיות. תחתית הבצק לא התקבלה עבה מדי, והמלית הייתה נדיבה.

ואחרון חביב – אני מצאתי שהחיתוכיות טעימות יותר אחרי לילה של מנוחה. שמרתי אותן בקופסא אטומה, ומשום מה החלטתי שהמקום הנכון לאפסן את הקופסא הוא המקרר. אני מניחה שגם בחוץ הן היו מחזיקות מעמד טוב. בכל מקרה אחרי שלושה ימים החיתוכיות חוסלו, והיו עדיין טובות.

חיתוכיות פקאן:

לקלתית צריך:

כוס וחצי קמח מנופה

120 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

1/4 כוס סוכר

1/4 כפית מלח

ביצה גדולה טרופה

ולמלית צריך:

3/4 כוס סוכר דמררה

1/4 כוס סירופ תירס בהיר (או שתי כפות מחוקות של דבש)

1/4 כוס שמנת מתוקה (זאת של ה-38%)

1/4 כפית מלח

2 כוסות של אגוזי פקאן (לא מסוכרים)

120 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות

מכינים את הקלתית:

1. מחממים תנור ל-190 מעלות. מרפדים את התבנית בנייר אפיה.

2. במעבד מזון או בקיצ'ן אייד, מערבבים את הקמח, הסוכר והמלח לתערובת אחידה. מוסיפים את החמאה וממשיכים לעבד עד שמתקבלים פירורים גסים. מוסיפים את הביצה ומעבדים עד שמתקבל בצק.

3.מקמחים את הידיים. מעבירים את הבצק לתבנית, משטחים אותו ומהדקים היטב לתחתית. אפשר להיעזר במרית זווית. מרתה מהדקת את הבצק גם לדפנות התבנית, עד לגובה של 2 ס"מ. אני ויתרתי, אבל העניין לשיקולכם. קחו בחשבון שאם כן תחליטו להדק את הבצק לדפנות, הקלתית שלכם תתקבל דקה יותר. מעבירים את הקלתית לפריזר לרבע שעה, או עד שהיא מתמצקת.

4. דוקרים במזלג את הקלתית, ואופים עד שהיא מתחילה להזהיב (בערך 22 עד 25 דקות). מוציאים את הקלתית מהתנור ונותנים לה להתקרר בזמן שאתם מכינים את המילוי.

*אל תתחילו להכין את המילוי לפני שהקלתית יוצאת מהתנור, כי אז היא לא תספיק להתקרר קצת. גם אל תכבו את התנור, צריך אותו חם להמשך האפיה.

5. מכינים את המילוי: שמים את החמאה, סוכר הדמררה והדבש במחבת בינונית, על הלהבה הגדולה של הגז. מביאים אותם לרתיחה תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שהתערובת חלקה. מפסיקים לערבב ומרתיחים את התערובת עוד בערך 2 דקות, עד שהצבע שלה הופך מעט יותר כהה. חשוב להשגיח עליה, כדי שלא תישרף.

6. הסירו את המחבת מהאש, וערבבו פנימה (בזהירות, זה יכול לקפוץ) את השמנת המתוקה והמלח. הוסיפו את הפקאנים וערבבו היטב.

7. מרכיבים ואופים: בעזרת כף, שטחו את מלית הפקאנים על הקלתית שבתבנית. נסו לארגן את הפקאנים כך שפני השטח של המאפה יהיו כמה שיותר חלקים. בלגן מאורגן הוא חלק מהאיכות החיננית של החיתוכיות האלה, אבל אם המלית מפוזרת מדי לא נוח לאכול אותן.

8. אופים עד שהמלית מבעבעת ומקבלת צבע ענברי, בערך 18 עד 22 דקות. מוציאים ונותנים למאפה להתקרר לגמרי בתבנית.

9. בעזרת נייר האפיה מוציאים את המאפה מהתבנית. מקלפים את הנייר. מיישרים את קצוות המאפה בסכין חדה (אם מרגישים צורך, אני ויתרתי), חותכים אותו לריבועים, וואלה – קיבלתם חיתוכיות פקאן לתפארת מדינת ישראל. בתאבון.

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מתוק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על חיתוכיות פקאן

  1. פינגבאק: תבשיל עוף עם בטטות וקוסקוס | עד הפירור האחרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים