עוגת שמנת בחושה עם שוקולד ואגוזים

עוגת שמנת בחושה איך חיכיתי לרגע הזה ביום. לזמן הקסום שבו אוכל להימרח לי על הספה, עם קפה ועם פרוסה מהעוגה שלפניכם. ועם רועי. אם מסתכלים על השעון מגלים שיותר לילה עכשיו מאשר יום, אבל בואו לא נהיה קטנוניים. בכל זאת, זה היה יום ארוך.

שוקולד, אגוזים וסוכר חוםיום כזה שתחילתו ממש מוקדם בבוקר, וסופו מאוחר למדי בלילה, ובאמצע הוא מלא בעשיה מסוגים כאלו ואחרים. יום שנרדמים בו באוטובוס בדרך לעבודה, מנשנשים בו סלט מול המחשב, לומדים בו דברים חדשים – ובין לבין חולמים על ביס נימוח מהעוגה הבחושה הפשוטה והמופלאה הזו.

השוקולד נמס, העוגה רכה. תענוגאת המרשם למאפה גזרתי לפני שנים מהמדור של נירה רוסו ב"ידיעות אחרונות" וטיפ'לה עיבדתי. המתכון שמור היטב במחברת מרשמים ישנה, וקצת מתפרקת, שקיבלתי במתנה לפני עידן ועידנים, מדודה שכישורי הבישול שלה מעוררים בי הערצה עד היום. הדודה תיעדה במחברת כמה קלאסיקות משפחתיות, ומדי פעם הוספתי לשם מתכונים שנבחנו שוב ושוב ונמצאו טעימים. לעוגה משובחת משתמשים בשוקולד משובחוהעוגה הזו לחלוטין נמצאת ברשימה. היא טעימה ופשוטה להכנה כמו שעוגה בחושה צריכה להיות, ומתגמלת בפשטותה כמו שרק עוגה בחושה יכולה להיות. ובסוף של יום, זה כל מה שצריך. טוב נו, זה ומקלחת. כמה קטנות לפני שניגש למטבח: העוגה טעימה יותר ביום שלמחרת. היא נשמרת היטב בקופסא אטומה כשלושה עד ארבעה ימים, וככל שהשוקולד שתשתמשו בו יהיה יותר טוב – לכם יהיה יותר טעים.

עוגת שמנת בחושה עם שוקולד ואגוזים

מצרכים (לתבנית מרובעת בגודל 22-26 ס"מ):

100 גרם חמאה חתוכה לפיסות

1 כוס סוכר (דמררה או סוכר רגיל)

3 ביצים

מיכל וחצי של שמנת חמוצה 15%

2 כפיות תמצית וניל

2 כוסות קמח תופח

1 כפית מלח

שליש כוס של אגוזי מלך ו/או פקאן קצוצים גס

כפית קינמון

רבע כוס סוכר (דמררה או רגיל)

100 גרם שוקולד מריר איכותי

50 גרם חמאה מומסת

מכינים:

1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים את התבנית.

2. מערבבים את המלח עם הקמח.

3. עם סכין כבדה וחדה, קוצצים את השוקולד ל"צ'יפס" גסים. בקערה קטנה מערבבים את האגוזים, הקינמון, רבע כוס הסוכר והשוקולד הקצוץ.

4. מרכיבים למיקסר את וו הגיטרה. מערבלים את החמאה ואת כוס הסוכר לבלילה בהירה, תפוחה ואחידה – בערך 3 דקות.

5. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו. מוסיפים את השמנת החמוצה ואת תמצית הוניל. מוסיפים בהדרגה את הקמח המעורבב עם המלח. מעבדים רק עד שהבלילה אחידה.

6. יוצקים מחצית מהבלילה לתבנית ומפזרים עליה מחצית מתערובת השוקולד צ'יפס והאגוזים. יוצקים עליהם את יתר הבלילה – ועליה מפזרים את יתר תערובת השוקולד צ'יפס.

7. זולפים את החמאה המומסת מעל הבלילה, ואופים 40 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז יוצא יבש.

8. נותנים לעוגה להתקרר לטמפרטורת החדר לפני שמכינים את הקפה ומתיישבים על הספה. בתאבון!

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מתוק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות על עוגת שמנת בחושה עם שוקולד ואגוזים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים