גרנולה ביתית

גם מי שלא אוהב בננות, יהנה מהטעם שלהן בגרנולה ביתית

אלא אם אתם מתגוררים בפרסומת לנוטלה, רוב הסיכויים שאתם לא אוכלים ארוחת בוקר כהלכתה באמצע השבוע. בתוך הכאוס המטושטש שבין היקיצה הלא טבעית לשעטה אל מחוץ לדלת, למי יש זמן לשבת לאכול? שלא לדבר על חשק. ואז, כשסוף סוף מגיעים לעבודה, עייפים אך רצוצים, הרעב המרושע של הבוקר מתחיל לתת את אותותיו.

אל תתנו לרשימת המצרכים הארוכה להרתיע אתכם, כולם זמינים

בשלב הזה, מתחילים לתור בעצבנות אחר פחמימה זמינה. צעקות של "מישהו יורד למטה" מהדהדות ברחבי המשרד ובסוף, כרגיל, זה נגמר בבליסה מיותרת של בורקס ו/או רוגעלך ו/או עוגיות. כרוניקה של השמנה ידועה מראש. ובכן, בדיוק כדי למגר את התופעה הנפסדת הזו התכנסו כאן היום. תודו, לא ידעתם שהמרחק ביניכם לבין פתרון כל בעיותיכם בחיים מצוי במרחק שיבולת שועל.

אוהבים את הגרנולה שלכם עם טעם של חלבה? הוסיפו עוד כף שומשום

כי מי שיטרח על הכנת גרנולה ביתית בערב שבת, יוכל ליהנות מאחלה ארוחת בוקר במשך כל השבוע. ובמיוחד בשבת בבוקר. אז לא צריך להסתפק בגרנולה ויוגורט לבד, ואפשר להתפנק עם פירות טריים שחותכים ומפזרים מלמעלה, וקפה ששותים לאט לאט. את הרעיון הכללי לגרנולה לקחנו מהבלוג האמריקאי המצויין 101cookbooks. היא שאבה השראה לעניין מספר בישול אחר, ועם כל פרסום המתכון עבר אדפטציה קלה, כך שהרעיון הכללי ברור: המרשם שלפניכם הוא בעיקר קווים כלליים להתנהלות, לא כללי ברזל. אם בא לכם לגוון עם הגרעינים, הפירות היבשים, תוספות הטעמים – אתם יותר ממוזמנים.

הגרנולה בתנור. אופים עד שהתערובת קרנצ'ית

אל תתנו לרשימת המצרכים הארוכה להרתיע אתכם. כולם זמינים בכל מכולת נידחת, וההכנה של הגרנולה עצמה ממש קלילה. מערבבים את כל המצרכים היבשים, מוסיפים את הרטובים, מערבבים – ולתנור. את הפירות היבשים מוסיפים בסוף, וזהו בעצם. אם תעקבו אחרי המתכון כפי שהוא מופיע כאן, תקבלו קילו של גרנולה ביתית טעימה במיוחד.

אי אפשר לעמוד בפניה: גרנולה ביתית

גרנולה ביתית

צריך:

3 כוסות שיבולת שועל עבה

2 כוסות שיבולת שועל רגילה

2 כפות שומשום

1 כוס של תערובת גרעיני דלעת וחמניה קלופים

חצי כוס שקדים קלופים וחצויים

חצי כוס אגוזי מלך

רבע כוס סילאן

רבע כוס מייפל

חצי כוס דבש

4 כפות שמן צמחי (לא שמן זית)

רבע כפית קינמון

חצי כפית תמצית וניל טובה

3/4 כוס של בננות מיובשות, שבורות לחתיכות גדולות

3/4 כוס קוביות קוקוס מיובש

מכינים:

1. מחממים את התנור ל-150 מעלות.

2. משמנים בכף שמן תבנית תנור שטוחה.

3. מערבבים בקערה גדולה את כל המרכיבים היבשים, מלבד הבננות והקוקוס.

4. מוזגים לסיר קטן את הדבש, המייפל, הסילאן, תמצית הווניל, הקינמון והשמן. מבשלים תוך כדי ערבוב על אש נמוכה עד שהתערובת הופכת אחידה, ומורידים מהאש.

5. שופכים את תערובת הנוזלים על המרכיבים היבשים, ומערבבים היטב.

6. מפזרים את הגרנולה בשכבה אחידה בתבנית, ומכניסים לתנור.

7. אופים במשך חצי שעה עד שעה, וכל 7 דקות בערך מערבבים את הגרנולה. אופים לפי מידת הקרנצ'יות הרצויה – ככל שהגרנולה תבלה יותר זמן בתנור, כך היא תצא פריכה ושזופה יותר.

8. מוציאים את התערובת מהתנור, ומעבירים לקערת זכוכית גדולה. מערבבים פנימה את שברי הבננות ואת הקוקוס. כדי להבטיח שהגרנולה לא תתפוס לחות, משאירים אותה להתקרר בקערה, ופעם בעשר דקות בערך מערבבים היטב – עד שהגרנולה מגיעה לטמפרטורת החדר. מעבירים לקופסא אטומה. וזהו, בתאבון.

פורסם בקטגוריה כללי, מתוק, קליל, תמיד טוב שיש במקרר. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על גרנולה ביתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים