מתכון לעוגיות פיננסייר

בשבוע שעבר גיליתי את האספרסו. הצתה מאוחרת, אני יודעת, אבל עדיף בגיל 31 מאשר לעולם לא. כנראה שרק עכשיו הייתי באמת בשלה לזה. לזכותי יאמר, שהמפגש הראשון שלי עם הזהב השחור היה מאכזב, בלשון המעטה. אי שם בגיל 20, אחותי הגדולה מכולם פירגנה לי קפיצה של אחרי צבא ללונדון.

נחתנו בהית'רו בשעת ערב מאוחרת, ויצאנו לקרוע את העיר. בגרסה הפולנית של העניינים, זאת אומרת. כך שריקודים על בר במועדון לילה והקאה בשיחים לא היו שם, אבל גלידה ושיטוט חסר מטרה בלסטר סקוור כן. ושם זה קרה. נכנסו לסטארבקס כדי לקנות משהו לשתות, והתפרעתי עם אספרסו.

למרבה הפדיחה, לא ידעתי למה לצפות, וכך היה לי פרצוף די מופתע כשקיבלתי כוס קטנטנה עם ממש קצת קפה, מאוד מאוד מרוכז. אבל השחרור מצה"ל שיחרר אצלי עכבות כנראה, והחלטתי שזה הזמן לחיות את החיים, ודפקתי הכל בשוט. בלי סוכר. את תחושת הגועל אין לתאר. אולי רק הפעם בה ניסיתי גינס משתווה לה.

מאז פיתחתי רתיעה מובנת מאספרסו ומסאטרבקס. ולמרות שבגוף שלי זורמים דם וקופאין בכמויות שוות, הקפה האהוב עלי תמיד היה מגורען ופושטי למדי. עד השבוע שעבר. עודף מטלות דחופות וחוסר אקוטי בשעות שינה הצריך פתרון אינסטנט. מאחר ו-4 כוסות נס לא הועילו, ומאחר ומשקאות אנרגיה הם השטן (ממש כמו קימל, או שילוב של שוקולד וקרמל) החלטתי בכל זאת לנסות את המכונה הזאת שתופסת מקום על השיש.

ומה אתם יודעים, לגמרי אהבה משלוק ראשון. הצעד הבא היה לאפות משהו נחמד שילווה את השלוקים הקטנים האלה. כי האיכות של האספרסו אולי השתפרה (בכל זאת, נספרסו ולא סטארבקס), אבל המרירות עדיין שם, וצריכה משהו מתוק שילווה אותה. אחרי כמה ניסיונות, הפיננסיירים האלה הוכרזו כעוגיה המנצחת.

אולי עוגיה היא לא המילה הנכונה עבורם, כי פיננסיירים הם יותר כמו עוגות בחושות קטנות בגודל אידאלי של ביס וחצי. הם מושלמים עם אספרסו, אבל יבואו טוב גם עם נס קפה ובכל מקרה, לא יכבידו על המצפון הקלורי שלכם, כי הם כאלה קטנים וחמודים. המתכון נלקח מהספר המקסים "קופסת העוגיות שלי", של בני סיידא בהוצאת מודן. בני סיידא השתמש בפיסטוקים קצוצים, אני ויתרתי עליהם. את גרידת התפוז החלפתי בגרידת לימון, והיא עבדה מצויין. בכל מקרה, המתכון מובא (כמעט) כלשונו ואתם מוזמנים לבחור בכל אחת מהגרסאות. בתאבון!

מתכון לעוגיות פיננסייר

צריך:

150 גרם חמאה

1/3 כוס (50 גרם) קמח, מנופה

50 גרם אבקת שקדים

1 כוס + 1 כפית (125 גרם) אבקת סוכר

1 כפית קליפת תפוז מגוררת

3 כפות אגוזי לוז קלויים וטחונים

4 חלבונים מביצה מס' 1

1 כפית תמצית וניל משובחת

לעיטור

2 כפיות פיסטוק חלבי קלוף וקצוץ

2 כפות ריבה אדומה חלקה

מכינים:

1. במחבת קטנה ממיסים את החמאה, כשהיא מתחילה להשחים מסירים מהאש ומצננים.

2. מניחים בקערה את הקמח, אבקת השקדים, אבקת הסוכר, גרידת התפוז ואגוזי הלוז הטחונים.

3. בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים לקצף יציב.

4. מוסיפים לקערת הקמח את החמאה המומסת ואת תמצית הווניל ומערבבים. מקפלים לתערובת את קצף החלבונים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את הבצק לשקית זילוף, ומאשפזים במקרר לחצי שעה.

5. מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים את השקעים בתבנית הסיליקון ומזליפים את התערובת לשקעים. בוזקים על הבצק מעט פיסטוק קצוץ ומניחים מעט ריבה אדומה.

6. אופים כ-10 דקות עד שהפיננסיירים מזהיבים. כשהעוגיות מתקררות, מחלצים את הפיננסייר מהשקעים. חוזרים על תהליך האפייה עם הבצק שנותר. מאחסנים בקופסה אטומה.

פורסם בקטגוריה אפייה, כללי, מתוק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מתכון לעוגיות פיננסייר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים