מרק פלפלים צהובים

פלפלים צהובים

קבלו את התמונה הבאה: שישי. ערב. מטבח מואר קלושות. זוג דביבוני מזון נחמדים, לבושים בפיג'מות וחמושים במצקת, עומדים ומקפיצים שוטים של מרק פלפלים צהובים כאילו אין מחר. כך בדיוק בילינו את שישי בערב האחרון שלנו. סקסי? לא נכחיש זאת.

בצל לבן

כן חברים. יש מי שמבלים את סוף השבוע שלהם בברים אפופי עשן. יש מי שאוכלים עם המשפחה. יש כאלה שנמרחים עם הצלחת מול הטלוויזיה. ויש שני אנשים שעומדים במטבח בנעלי בית, ומחסלים סיר מרק, שוט אחרי שוט. ואני חייבת להודות שהיה מושלם. לא הייתי מחליפה את השישי הזה בכלום. בחוץ ירד גשם זלעפות. חתולי רחוב התחבאו מתחת למכוניות דולפות, ציפורים התכסו בעלים רטובים, ואנחנו, שהתמזל מזלנו להיוולד בצד של הפרוסה שהחמאה מרוחה עליו, עוד קיבלנו לידה מרק ממש טעים.

מטגנים את הבצל עם הפטרוזיליה, הבזליקום והטימין המיובש

באותו ערב, אגב, גילתי איך יודעים שמרק הצליח. כשאת מוצאת את עצמך חוזרת שוב ושוב למטבח, בתירוצים שונים ומשונים (המ, אולי השארתי את הסלולרי במקרר?) ופוגשת שם, לגמרי במקרה, את האיש שאיתך (שפשוט חייב, אה, לארגן את הכפות מחדש), ושניכם מרימים לחיים עוד שוט של מרק פלפלים – עם פסטו וגבינת עיזים – אז יודעים שיש ביד מתכון מנצח.

מטגנים את הפלפלים 10 דקותלמרות ההשתפכות שלעיל, את המרק הזה לא חייבים להקפיץ. הרעיון להגיש אותו בכוסות קטנות, נולד במסיבת רווקות חורפית, שבה המרק שימש כמתאבן. אפשר גם לאכול את המנה, כמו אנשים מהיישוב, בקערה. לטעמי זה אפילו יותר נחמד. אבל אם בא לכם לגוון קצת כשאתם מארחים, ואתם מחפשים מרענן חיך קטן וצבעוני לפתוח איתו את הארוחה – זו אחלה אופציה.

המרק שלכם רק ירוויח אם תשקיעו בגבינת עזים שווה ליד

המתכון למרק הוא של ישראל אהרוני, השף והאגדה. אנחנו עשינו למרשם קצת אדפטציות, לפי המלאי שהיה זמין במקרר באותו רגע. וכך, המרק הצח הוחלף, לצערי, במים מינרלים, עלי המרווה נזנחו לטובת בזיליקום ופטרוזיליה, הטימין הטרי הוחלף ביבש ופלפל הצ'ילי בהמון פלפל שחור טחון טרי. לעומת זאת, לא כדאי לוותר בשום אופן על תוספת הפסטו וגבינת העיזים למרק המוכן. טעמם של הפלפלים עדין, והתוספות מקפיצות את המנה לשחקים. בעבר נהגתי להוסיף למרק פרומעז, אבל בפעם האחרונה הלכנו על גבינת בושה מחלב עזים, שהיא ארומטית יותר, ועשתה פלאים למרק. עוד אציין לפני שנתחיל, שמאחר ומדובר במרק טחון, תזדקקו לתוסף ממשפחת הבלנדרים כדי לתפעל את העניין. וזהו – למטבח.

מרק פלפלים צהובים

לשש קערות נדיבות צריך:

10 פלפלים צהובים יפים

1/4 כוס שמן זית

4 שיני שום קצוצות גס

5 עלי בזיליקום

גבעול יפה של פטרוזליה – עם העלים

1/2 כפית שטוחה של טימין מיובש

2 בצלים קצוצים

6 כוסות ציר עוף, או מים

1/2 כפית שבבי פלפל צ'ילי (לא חייבים)

מלח

פלפל שחור טחון טרי

6 כפיות פסטו (כפית לכל צלחת)

150 גרם גבינת עזים

מכינים:

1. חותכים את הפלפלים לריבועים.

2. בסיר רחב מחממים את שמן הזית ומוסיפים את שיני השום הקצוצות, הבזיליקום, הפטרוזיליה והטימין. כשהשמן מתחיל לרתוח מוסיפים לסיר את הבצל, הפלפלים וחצי כפית פלפל שחור טחון. מנמיכים את האש, ומטגנים את הירקות יחד במשך 10 דקות.

3. מוסיפים את ציר העוף או המים, ומגבירים את האש. כשהמרק רותח טועמים ומוסיפים מלח, פלפל צ'ילי  ופלפל שחור. מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים את המרק במשך 30 דקות.

אם השתמשתם במים במקום בציר, סביר להניח שתצטרכו לחזק מעט את הטעמים של המרק, ואז כדאי יהיה לתת לו עוד בערך רבע שעה על האש כשהוא לא מכוסה, כדי שהנוזלים יצטמצמו מעט, ולתקן תיבול של מלח ופלפל לאחר מכן.

4. טוחנים את המרק בבלנדר או במעבד מזון למחית חלקה.

5. מוזגים את המרק לקערת הגשה. שמים במרכז הקערה כפית גדושה של פסטו, ומפוררים מעל חופן נאה של גבינת עזים. מערבבים, עושים פו – ואוכלים.

מרק פלפלים צהובים

מרק הפלפלים הצהובים פתח לכם את התאבון? נסו מתכון לעוף שלם בתנור. רוצים עוד מרק? נסו מרק חומוס וכרישה.

פורסם בקטגוריה בישול, כללי, מלוח. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות על מרק פלפלים צהובים

  1. פינגבאק: סביצ’ה | עד הפירור האחרון

  2. פינגבאק: משתמש אנונימי (לא מזוהה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים